Tetik nokta masajı ile kendinizi tedavi edin.

Herkese merhaba, dört gündür sağ kulağımda bir ağrı, aynı zamanda da kafa derimin gene sağ tarafında acı veren hassasiyet var. Nihayetinde başedilebilir noktaya getirebildim çünkü iki gündür uyguladığım yöntemin etkisi daha da fayda sağlıyor. Şuan kulak ağrım geçti. Geriye hafifleyen saç derisi hassasiyeti kaldı. Sanıyorum ki bugünkü uygulamadan sonra ondan da kurtulacağım. :)

Uyguladığım yöntem tetik nokta masajı ve tabiki aromatik yağlar.. Bir kaç yıl önce özellikle miyoterapide uzmanlaşmış olan Gamze De Lisen'den eğitim almıştım. Sonrasında araştırmalar yapıp konu üstünde epey bir yoğunlaşmış hatta kas dokusu ile ilgili yeni teknikler öğrenmiştim. Şevkle başladığım dönemlerde etrafımdaki kişilere üç-beş faydam dokunmuştu. Gelin görün ki terzi söküğünü dikemez veya üşenir misali kendim ile ilgilenmedim..Taki bu ağrı yeterince canımı sıkana dek.

Yaşamımız boyunca yaptığımız her hareketin kaslarımıza doğrudan etkisi vardır. Aynı omuzda çanta taşımak, devamlı sağ veya sol bacağa ağırlık vermek, boynumuzu bir tarafa eğik tutmak...vs. Bu duruşlar ve alışkanlıklarımız nedeni ile kaslarımızda kısalmalar, nodüller oluşmakta ve bunlar bize ağrı olarak geri dönmektedir. İşin kötü yanı bir noktadan sonra ciddi fizksel rahatsızlıklara sebebiyet verirler. Bizlerin deyimi ile düğüm, kulunç diye nitelendirdiğimiz olaydır. Sert ve kasılı kalıp kolay kolay gevşemeyen kas lifleridir. Bazı durumlarda elle muayene edilerek hissedilen sertlik veya beze gibi nodüller olarak nitelendirilselerde ve bazıları da sadece baskı ile ortaya çıkan ağrılı noktalardır. Çoğumuzun günlük hayatta dile getirdiği boynum kasıldı, tutuldu gibi şikayetleri sonucunda hemen ovuşturmaya başladığımız kaslarımızdaki, kas liflerimizde oluşan kısalmalar veya düğümlerdir.

Yaşadığım rahatsızlık ve aldığım neticeler doğrultusunda aromaterapi yağlarının yanında neden tetik nokta masajından da bahsetmeyeyim dedim. Sonuçta kendi kendinize uygulayabileceğiniz faydalı yöntemler. Amaç fayda sağlamaksa bilgiyi paylaşmak gerek.

Sevgiler

Nilüfer Seral

Yorumlar